Hogyan fejleszd gyermeked figyelmét? 1. rész

Hogyan fejleszd gyermeked figyelmét? 1. rész
Okosító agytorna

Szeptember beköszöntével a gyerekeknek nem könnyű a nyári szabad játék után visszaállni az egy helyben ülésre és arra, hogy hosszabban koncentráljanak az tanórán elhangzottakra, feladatokra. Fejleszd gyermeked figyelmét ezzel a gyakorlatsorral.

Néhány gyakorlat bemutatásával abban szeretnék segíteni a gyerekeknek és a szülőknek, hogy könnyebben mehessen a koncentráció és a tanulás. Az okosító agytorna, Brian Gym a tanulási képességek javítására kidolgozott módszere, aminek a lényege, hogy a két agyfélteke közötti együttműködést összehangolja a különféle mozgásos gyakorlatokkal, és felélinkíti a test energetikáját is.

Brian Gym kineziológia

A tanulást blokkoló tényezők megkereshetők, tudatosíthatók és speciális gyakorlatokkal feloldhatók. A természetes tanulási folyamatok zavarai, blokkjai, vagyis a tudatos vagy tudatalatti tanulási nehézségek, feszültségek elháríthatók a Brian Gym kineziológia módszerével.

Ez a módszer azokon a gyermekeken és felnőtteken is segít, akiknek eleve nehézségeik vannak a koncentrációs és emlékező képességeikkel. A módszer célja, hogy egyensúlyt teremtsen az ember pszichéjében, így őt a tanulás szempontjából optimális állapotba hozza. A kisgyermekek természetes módon, stresszmentesen és örömmel tanulnak. Ezt az állapotot lenne jó megőrizni, vagy visszaállítani.

A gyakorlatok fokozzák az agy oxigénellátását, javítják a tanulási teljesítményt, oldják a szorongást, segítik a két agyfélteke együttműködését, és fejlesztik a koncentrációt. Így fejleszd gyermeked figyelmét:

Észkapcsoló

Az egyik tenyerünket a köldökünkre fektetjük, a másik kezünkkel masszírozzuk, körkörösen nyomkodjuk a kulcscsont alatt a szegycsont két oldalán található mélyedéseket. Legalább fél percig végezzük a gyakorlatot. Ez a gyakorlat segít abban, hogy agyunk minden területe bekapcsolódjon a gondolkodásba. Végezzük bármikor, amikor fáradtnak érezzük magunkat. Segít felkészülni a keresztbelendítés gyakorlatsorhoz is.

Keresztező mozgások

Közelítsük egymáshoz a jobb karunkat és a bal lábunkat, majd a bal karunkat és a jobb lábunkat. Ezt kb. 9-szer végezzük el felváltva. Aztán a testünk azonos oldalán lévő karunkat és lábunkat mozgassuk egyszerre, felváltva a bal és jobb oldalon, szintén 9-szer. Fogytassuk keresztezéssel 9-szer. Ezeket cserélgessük néhányszor, majd keresztezéssel fejezzük be.

Ülő helyzetben is végezhetjük a gyakorlatot. Keresztezzük kezeinket, hol az egyik van felül, hol a másik, közben a tenyerünkkel mindig érintjük az ellenkező irányú térdünket. A gyakorlat egyidejű együttműködésre készteti a két agyféltekét. Végezzük ezt a gyakorlatot bármikor, amikor úgy érezzük, hogy az agyunk két oldala nem működik együtt, ez után újra összehangoltan fognak működni és könnyebben tudunk majd gondolkodni.

“Gondolkodó sapka”

Gyengéden húzzuk meg és nyújtsuk ki mindkét fülünket fel-le sodorgatva. Ismételjük meg néhányszor. Ezzel sok energiapontot tudunk működésbe hozni, amik aztán az egész testtel összeköttetésben vannak. Kezdjük a fülek felső részénél, lassan haladjunk egészen a cimpákig. Amikor figyelmünk hallószerveinkre irányul, javul az információ hallás utáni befogadása. Ezen kívül néhány fontos akupunktúrás pontot is aktiválhatunk. Ha úgy érzzük, hogy nem hallunk meg mindent, amit hallani kellene, pedig tudjuk, hogy nincs baj a fülünkkel, akkor masszírozzuk meg őket. Akkor is hasznos lesz, ha nehezünkre esik valakit vagy valamit meghallgatni. Ezzel felhangoljuk füleinket.

Szem-ébersztő

Két pontot kell megdörzsölni fejünk hátsó részén, mindkettőt két ujjal. Nagyon könnyen megtalálhatjuk ezeket a pontokat. Az ujjunkkal rajzoljunk egy képzeletbeli vonalat kb. 5 cm-re a fülünktől hátrafelé. Az ujjainkkal egy csontot fogunk érezni. Most mozdítsuk az ujjunkat egy kicsit felfelé, ahol kis bemélyedést találunk. Ezt hívják szem-pontnak. Gyengéden dörzsöljük meg ezeket a pontokat és közben nézzünk egyenesen előre, egyenesen felfelé, egyenesen lefelé, balra, majd jobbra. A fejünket egész idő alatt tarsuk egyenesen. Ha úgy érezzük, hogy elfáradt a szemünk, nehezen olvasunk, homályosan látunk, pedig tudjuk, hogy általában nincs baj a látásunkkal, ezekkel a pontokkal segíthetünk szemünkön.

Pozitív pontok

A masszázs stresszhelyzetek előtt oldja a szorongást. Ezek a pontok homlokunk középvonalán, hosszában, a haj és szemöldök közötti terület közepén húzódnak. Azt a területet masszírozzuk, ahol a homlok domborulata kezdődik. Addig végezzük a masszázst, míg kellemes érzést okoz.

A gyakorlatokat érdemes minden reggel, illetve tanulás előtt elvégezni, hogy könnyebben rá tudjunk hangolódni a tanulásra. Mindemellett fontos a megfelelő pihenés, alvás, szabadban lévő mozgás, játék. A gyakorlatok nem csak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is hatásosak.

Ha már kialakult a gyermekben a szorongás, stressz a tanulással kapcsolatban, érdemes ezt a blokkot, elakadást a kineziológia módszerével megkeresni, feloldani, hogy stresszmentesen, örömtelien tudjon tanulni a gyermek. Fejleszd gyermeked figyelmét ezzel a módszerrel, illetve ha más stresszt okozó problémával találnátok szemben magatokat, akkor szívesen állok rendelkezésre. Az alábbi elérhetőségek egyikén várom a jelentkezéseket.

Szép napokat kíván:

Csombor-Budavári Bernadett
kineziológus, life coach, jógaoktató
2021. 09. 08.
www.anyalelekegyensuly.hu
https://www.facebook.com/anyalelekegyensuly
anyalelekegyensuly@gmail.com

Fotók: Pixabay ingyenes letöltés

Szerző:
Csombor-Budavári Bernadett
Szólj hozzá Te is

A cikk szerzője:

Csombor-Budavári Bernadett

Life coach,
Hatha jógaoktató, Gyerekjóga oktató,
One brain és brain gym kineziológus,
Természetgyógyász.

Please note

This is a widgetized sidebar area and you can place any widget here, as you would with the classic WordPress sidebar.