Hogyan tudod elérni, hogy reziliens legyél?

Hogyan tudod elérni, hogy reziliens legyél?
Reziliencia avagy a tudatos stresszkezelés 6 lépése

A reziliencia egy olyan rugalmas alkalmazkodási képességet jelent, amely által az ember gyorsan vissza tudja nyerni az eredeti, nyugalmi állapotát egy stresszhelyzet után.

A stressz fokozottan jelen van mostani életünkben. Ezeket a mentális, érzelmi feszültségeket nem tudjuk elkerülni, viszont megtanulhatjuk jól kezelni és levezetni. A stresszreakciója is mindenkinek más, máshogy reagál minden ember egyes helyzetekre. Személyiségünk alkalmazkodóképessége, vagyis a reziliencia fontos szerepet játszik abban, hogy milyen gyorsan térünk vissza a nyugalmi állapotunkba, hogyan kezeljük a nehezebb élethelyzeteket.

Mit tehetünk, hogy reziliensek legyünk?

A kutatások szerint az emberek 90%-a rendelkezik olyan tulajdonságokkal, ami ehhez a rugalmas alkalmazkodáshoz szükséges. Ezeket a tulajdonságokat lehet fejleszteni, illetve az ezt blokkoló hitrendszereket, generációs mintákat lehet oldani.

1. Felismerés

Nagyon fontos, hogy ha egy adott szituációba belekerülünk, felismerjük, hogy mire vagyunk ráhatással, és mire nem lehetünk befolyással. Mi az, amin változtatni tudunk, ami már más hatáskörébe tartozik, és ami már nem a jogkörünk? Miben van irányítási lehetőségünk? Vegyük számba ezeket! Ez egyfajta elfogadást is jelent, megnézzük, hogy ebből a nehezebb helyzetből mit tudunk kihozni. A változás az élet egyik velejárója, amely új irányt adhat az életünknek. Vegyük saját kezünkbe sorsunkat!

2. Erőforrásaink, sikereink feltárása

Amikor felismerjük, hogy milyen helyzetben vagyunk, akkor végig tudjuk gondolni, hogy volt- e már hasonló tapasztalatban részünk az eddigi életünk során. Ha voltak nehezebb életszakaszaink, végig tudjuk gondolni, hogy mi segített nekünk akkor. Hogyan oldottuk meg ezeket a történéséket? Milyen erőforrásainkra, erősségeinkre, eszközökre tudtunk támaszkodni az adott helyzetben?

3. Megoldás keresése

A fenti pontokat megvizsgálva el tudjuk kezdeni a megoldásokon való gondolkozást. Felvállaljuk a felelősséget az életünk iránt. Tudatosítjuk, hogy ebből a helyzetből is van kiút, elkezdjük keresni a megoldásokat. Hol állunk most? Hová tartunk? Hogy jutunk el oda? Ne várjunk másra, ne halogassunk, mert azzal kiengedjük a kontrollt az életünk feletti irányítás alól.

4. Társas kapcsolataink felismerése

Sok emberi kapcsolatban a pandémia távolságokat szült, elszigetelődtek egymástól az emberek, kapcsolatok mentek tönkre. Sokan szenvednek ettől az elhidegüléstől. Most gondoljuk végig, hogy jelen pillanatban ki az, aki mellettünk van, ki az, akire számíthatunk! Kezdjük el újra kialakítani a kötődéseket, kapcsolódásokat az embertársaink között. Ismerkedjünk akár új emberekkel, élesszük fel kapcsolatainkat. Mélyítsük el a családi kötelékeket, hiszen most több idő lehet a beszélgetésre, az utazások helyett a családi találkozókra. Ugyanis, ha vannak körülöttünk támogatók, segítők, akkor könnyebben tudjuk átvészelni a nehezebb helyzeteket, hiszen tudjuk, hogy mellettünk állnak. Merjünk segítséget kérni és legyünk hálásak a támogatásukért!

5. Kikapcsolódás

A stresszlevezetés nagyon fontos. Keressük meg azokat az időtöltéseket, amik jó érzést hoznak, amik kikapcsolnak a feszült helyzetekből, ami által újra fel tudunk töltődni. Kapcsoljuk be a kedvenc zenénket, táncoljunk, menjünk el sportolni, menjünk a szabadba kirándulni, nézzünk meg egy vígjátékot, keressük meg a saját feltöltésünk elemét.

6. Újratervezés

Egy új akkor tud megszületni, amikor a régi elmúlik, elhagyjuk. Vagy mondhatjuk úgyis, hogy, ahol bezárul egy ajtó, kinyílik egy ablak. Kezdjünk el másként rálátni a jelenlegi helyzetünkre. Milyen új dolgot tudunk beépíteni most a mindennapjainkba, amire eddig nem volt időnk, amit most másképp is végezhetünk?

Tervezzünk új dolgokat, nézzünk új lehetőségeket! Engedjük el azt, ami nem működik és alakítsunk ki új utakat, amiknek most van itt az ideje. Milyen vágyaink vannak? Nézzük másként: ne az elmúlás miatt szomorkodjunk, hanem az új lehetőségeknek örüljünk. Mennyivel más így ránézni egyes helyzetekre? Mennyire tudunk tiszta lapot adni magunknak, és a régi visszahúzása nélkül most egy új úton elindulni?

Tudatalatti minták

Ha ezeket a pontokat tudatosan végigvettük és mégis az az érzésünk, hogy mindig ugyanott megrekedünk, vagy valamiért mégsem tudunk tovább lendülni, akkor érdemes ránézni a tudatalatti mintáinkra. Ugyanis, ha vannak régmúltból jövő blokkok, tudatalatti félelmek, generációs minták, amik a fenti pontok megtételét akadályozzák, akkor ezekre érdemes időt szakítani. A kineziológia módszerével meg tudjuk keresni azokat a blokkokat, amelyek lenyomatot képeztek a sejtjeidben, ami által mindig ugyanúgy reagálunk egyes eseményekre.

A reziliencia képesség fejlesztéséhez és a stresszkezelés elsajátításához további módszereket, hanganyagokat, feszültséglevezető technikákat találsz STRESSZKEZELŐ TANFOLYAMOMBAN, ahol a fenti pontok gyakorlati átnézésével, kérdéseivel és még rengeteg hasznos tudásanyaggal elindulhatsz a boldog, kiegyensúlyozott élet felé.

Várlak szeretettel egyéni konzultációkon, amelyen a régmúlt blokkjait tudjuk oldani a kineziológia módszerének segítségével.

További részleteket rólam és a tanfolyamról itt találsz:
http://anyalelekegyensuly.hu/

Keress bizalommal az anyalelekegyensuly@gmail.com e-mail címen, vagy www.facebook.com/Anyalelekegyensuly oldalon keresztül.

Szép napot kívánok!

Csombor-Budavári Bernadett

2021. 07. 06.

Fotók: Pixabay Ingynese letöltés

Szerző:
Csombor-Budavári Bernadett
Szólj hozzá Te is

A cikk szerzője:

Csombor-Budavári Bernadett

Life coach,
Hatha jógaoktató, Gyerekjóga oktató,
One brain és brain gym kineziológus,
Természetgyógyász.

Please note

This is a widgetized sidebar area and you can place any widget here, as you would with the classic WordPress sidebar.