Jönnek a mínuszok. Hogyan tartsam be az egészséges életmód eddig kialakított szokásait?

Jönnek a mínuszok. Hogyan tartsam be az egészséges életmód eddig kialakított szokásait?
Zsír - és szénhidrát dús gyümölcsök górcső alatt.

A zsíroktól alapvetően mindenki ódzkodik, pedig esszenciális tápanyagunk: nélkülük nem működne jól a szervezetünk, hormonháztartásunk, így a diétánk sem. Nagyon sokan abba a hibába esnek, hogy a diétájuk idején teljesen elhagyják a zsírok fogyasztását.

 

Az anyagcsere lelassul, a fogyás pedig megáll…

…ha nem eszünk megfelelő mennyiségű és minőségű természetes zsírt, olajat. Az egészséges zsírsavak fogyasztása segít csökkenteni a szervezetünkben a gyulladások mennyiségét. Ez hozzájárul ahhoz, hogy könnyebben fogyjunk. Mindenképp a sótlan, ízesítetlen, egyéb adalékanyagoktól és más hozzáadott olajoktól mentes magvakat, gyümölcsöket, vagy azok feldolgozott változatát vegyél. Ne legyen benne semmi adalék, cukor, csak 100%-ban a mag a gyümölcs vagy ezek krémesítve.

A életmódváltás küszöbén kifejezetten hasznos, ha a kulináris igényeink is ki van elégítve. Így mivel finomakat és jókat eszünk és iszunk, lassabban vagy egyáltalán nem kezdünk el pszichésen vágyódni a megszokásból finomnak tartott ízek után.

A gyümölcsök, amik bővelkednek szénhidrátban, zsírokban, rostokban és szeretetben

Első számú kedvencem: a datolya 

A datolyát érdemes fél órára beáztatni turmixolás előtt. Sok benne a szénhidrát, de magas a rosttartalma is, így a benne lévő cukrok (fruktóz, szukróz, glükóz) lassabban szívódnak fel belőle, ennek eredményeként pedig nem fogják megdobni hirtelen a vércukorszintet. A nyers konyhámban a datolyát használom ízesítésre. Energiát ad, de nem fáradok el tőle. Nem tartalmaz koleszterint és zsírt. A szénhidrát a barátunk, nélküle elég nehéz lenne végigcsinálni egy napot. Csak tudni kell, melyik a jó szénhidrát és melyik a rossz.

A jó szénhidrátok

A jó szénhidrátoknak magas a rosttartalmuk és fehérjében is bővelkednek. Lassan szívódnak fel, így nem emelik meg hirtelen a vércukorszintet. Ilyen például a zabpehely, az erdei gyümölcsök, a banán, a cékla, és a répa. Ezek simán beilleszthetők egy nyers étrendbe.

A zabpehely, bár szervesen nem tartozik a nyers vegán étrendhez, de ettől függetlenül szívesen mesélek róla. Minél szélesebb a látókör, annál nagyobb a döntési lehetőség. 

  • A zabpehely szénhidrát. Viszont szénhidrát és szénhidrát között is hatalmas különbségek vannak. Van a jó és a rossz szénhidrát. A zabpehely a jók oldalán áll. Lassú felszívódású, ami azt jelenti, hogy utána órákig nem leszel éhes. És például jó szénhidrátra az agyadnak és az izmaidnak is szüksége van az egészséges működéshez. 
  • Legnagyobb előnye a magas rosttartalma, melynek köszönhetően finoman átmossa az emésztőrendszert, megszabadít a salakanyagoktól.
  • Tele van vitaminokkal (B1, B2, B3, B6, K), ásványi anyagokkal (kalcium, magnézium) és rostokkal, csökkenti a „rossz” koleszterinszintet, segít megelőzni a szívbetegségeket és a rákot és 100%- ig természetes eredetű. 
  • Fontos, hogy vízzel főzd, és ne adj hozzá se cukrot, se mézet. Feltétként válaszhatod a rostban gazdag friss gyümölcsöket, illetve az olajos magvakat. Adhatsz hozzá diót, emésztésserkentő hatású őrölt lenmagot, mandulát. Fahéjjal is fűszerezheted, ez nem csupán kellemes ízt ad a zabkásának, de segít egészséges keretek között tartani a vércukorszintedet is.
  • Mivel gazdag szénhidrátban, így főleg délelőttre ajánlom a fogyasztását. 50 grammnál lehetőség szerint ne fogyassz többet belőle.

 

Második a sorban az avokádó

Remélem Te is szereted az avokádót, mert kár lenne kihagyni. Lágy, szinte elolvad a szádban. A zsírtartalma pedig az agy számára lesz szuper üzemanyag. Mert ugye nem a zsírtartalomtól kell félni, hanem amikor az a cukorral lép kölcsönhatásba.

Az avokádó igen hatékony a testsúlyvesztésért vívott harcunkban, mert nagy mennyiségű rost van benne és csökkenti a vércukorszintünket.

Harmadik belépőnk a banán

Az érett, pöttyös banán áldásos hatásai: Minél pöttyösebb a banán, annál érettebb. Tele van A, C, E vitaminnal, ásványi anyagokkal és jó szénhidráttal. Véd a megfázás és az influenza ellen, mivel erősíti az immunrendszert. Mély, nyugodt alvást biztosít, javítja a memóriát. Magas az antioxidáns értéke, segíti a fogyást, nem tartalmaz zsírt és koleszterint. Oldja a stresszt, lassítja az öregedést. A szívre is pozitív hatást gyakorol káliumtartalma miatt. Emellett segítséget nyújt vérszegénység, fekély, depresszió, székrekedés esetén is. Sőt, másnaposság ellen is jó, mert enyhíti a kellemetlen tüneteket.

Annyi banánt egyél, amennyi csak beléd fér!

+ 1 olajos mag

Kesudió : Soha nem szoktunk turmixba olajos magot tenni, mert nem egészséges. Viszont a kesudióval kivételt tehetünk, mivel alacsony a zsírtartalma a többi dióféléhez képest, a benne lévő olajsav pedig védi a szívedet. Magas réztartalma hajunkat csillogóbbá, erősebbé teszi. Magnéziumban gazdag, így erősíti a csontokat. Idegnyugtató. Jó minőségű koleszterin van benne, így fogyasztásával fogyhatunk is. 

Az a szabály az olajos magoknál, hogy naponta maximum egy maréknyit ehetünk belőle.

Test és Lélek harmóniájának megteremtésével foglalkozom. Testi szinten a nyers ételek, étrendek személyre szabott megalkotásával foglalkozom, lélekszinten tudatalatti programok, energiák, érzések, fájdalmak, félelmek elengedésében, feldolgozásában támogatom a Vendégeimet. Könnyen, egyszerűen, fájdalommentesen. 

Polyák Ági

nyers étrend tanácsadó, tudatalatti blokkok oldója

Fb: My raw green kitchen csoport

www.mindennapraegyturmix.hu

06 30 685 1885

2021.10.29.

Szerző:
Polyák Ági
Szólj hozzá Te is

A cikk szerzője:

Polyák Ági

Nyers vegán táplálkozási szakértő, lélekgyógyász és Theta Healing tanácsadó

Please note

This is a widgetized sidebar area and you can place any widget here, as you would with the classic WordPress sidebar.