A dzsúsz titkai
...avagy hogyan nem érdemes csinálni

A friss, préselt levek – dzsúsz- fogyasztása lehetővé teszi számunkra, hogy nagy mennyiségben, koncentráltan jussunk hozzá a gyümölcsök, zöldségek adta éltető energiához.

A dzsúsz titka pont az egyszerűségében rejlik. Nem kell bonyolult recepteket követned, nem kell hatszáz boltba elmenned a megfelelő összetevőkért. Itt a sarki zöldséges bolt, és Te vagy a főszereplő. És ha van egy konyhakerted hátul a kiskertedben, akkor az már pluszbónusznak számít. Itt mindent szabad. A szabadság korlátlan érzésével ajándékoz meg.

Itt a nyár, ennél jobb alkalom nem is kínálkozhat az év során. Megismerheted Önmagad, no persze, ehhez jó nagy adag bátorság is szükséges, és megismerheted az embereket is magad körül. A családodat, a barátaidat, a távolabbi ismerősöket, mert itt, ebben a helyzetben sok minden kiderül.

  • Ki mennyire támogat Téged célod elérésében?
  • Kik állnak melletted teljes mértékben és kik nem?
  • Ki az, aki irigy Rád céltudatosságod miatt?
  • Kik adnak még plusz energiát Neked azzal, hogy leülnek Veled beszélgetni, vagy átölelnek, amikor úgy érzed, fogytán az erőd?
  • Ki az, aki még akkor is hisz Benned, mikor már századszor buksz el?

Igen, mondhatjuk, hogy lehet ezt akár egyfajta értékmérőként is használni!

7 hiba, amit a préselt levek ivása során el szoktunk követni

1. Nem iszol elegendő mennyiségű levet 

Számtalan alkalommal panaszkodnak a hozzám betérők, hogy isszák, isszák a dzsúszokat, és semmi nem történik. Sőt, még rosszabbul érzik magukat. Ilyenkor az első kérdésem mindig az, mennyi levet iszol a nap folyamán. Rögtön a válaszban ott is van a megoldás. Ugyanis az 1 liter nagyon kevés bármely cél eléréséhez. Legalább 2,5 liter dzsúszt, plusz ugyanannyi mennyiségű tisztított vizet érdemes meginni egy nap. Nagymértékben függ az ajánlott mennyiség a Te napi tevékenységeid minőségétől, időtartamától, nem mindegy, hogy egész nap otthon vagy és a gép előtt dolgozol, vagy leigazolt versenysportoló vagy. De a napi minimum 4 – 4,5 liter folyadék kell a szervezetnek, ahhoz, hogy tisztulni tudjon. Ez alapszabály.

2. Nem figyelsz tested jelzéseire

A legtöbb embernek, aki a megelőző 20-30-40 évben nem igazán figyelt oda a táplálkozására, bőven elegendő bemelegítésnek egy 7 napos dzsúsz kúrát bevállalni. Hagyd, hogy hozzászokjon a szervezeted a változáshoz. Pihenj sokat, töltődj fel, ereszd ki a gőzt. Járj ki a természetbe, vedd le a cipőd, zoknid, és mezítláb élvezd a homok, fű hűs érintését.

Vegyél magadhoz földenergiát. Ez már nem is az „érdemes kategória”, hanem azt mondom, hogy ahhoz, hogy beinduljon a testedben a pozitív változás, kell a Föld energiája is. Azt ugye tudjuk, hogy ha házat akarunk építeni, stabil alapokkal, erős falakkal, először a régi, rozoga építményt kell elbontani. Ami járhat némi zűrzavarral. Visszatérve a dzsúszozás hosszára, fokozatosan építsd fel, kezd egy – két nappal, és hónapok, évek alatt érj el egy olyan szintre, ami már lehetővé teszi a hosszabb lé ivást.

3. A break – fast szabálya

A préselt lé fogyasztására érdemes lelkiekben, és testiekben is felkészülni. Ez azt jelenti, hogy ne a húsos tálból ess bele a dzsúszos pohárba. Adj időt magadnak, légy türelmes a testeddel! Nincs hozzászokva ahhoz, hogy egyből feldolgozza az egészséges leveket. A legjobb, ha először a napod első részében fogyasztasz egészséges ételeket/italokat. A reggeli angol nyelvű fordítása: breakfast. Break – törni, fast – böjt. Vagyis a megelőző 8 órás, jobb esetben alvással töltött böjtöt töröd meg a reggelivel. Ha ez folyadék, egészséges folyadék formájában történik meg, akkor már rengeteget tettél magadért. Ideális, ha a napod teljes kalóriafogyasztásának a 40 %-át ez teszi ki, a fennmaradó részben pedig eheted a kényelmi ételeket.

4. Nem iszol VIZET!

Extrém fontos a vízivás. Ha próbáltál már dzsúszt vagy turmixot inni víz nélkül – én már e tapasztaláson túl vagyok-, tudod, hogy olyan szomjas leszel tőle, mintha a sivatagban lennél. Iszom, de mégis szomjazom? Igen! A dzsússzal a vitaminokat, ásványi anyagokat viszed be, de az addig felhalmozódott méreganyagot a víz fogja eltávolítani a testedből, a bőrödön, szádon, kiválasztáson keresztül. Készülj arra, hogy nem lesz kellemes az illatod. Ez is a folyamat része. Nem kell tőle megijedni.

5. Nem jó minőségű lényerő présgéppel dolgozol

Hogy ne legyen drágább a leves mint a hús, érdemes már az első szárnypróbálgatásoknál jó minőségű présgéppel dolgozni. Tudom, hogy nem olcsó egy igazán jó présgép – a gyümölcscentrifuga sajna nagy sok sebből vérzik-, de hálás leszel, mikor például nem épp a 6. napon törik el, esik szét, akad be ….. Tanulj az én esetemből. Rengeteget kipróbáltam. Minddel szívás volt valamilyen szempontból préselni. Itt érvényes az, hogy minél drágább, annál jobb. Aki egy életre tervezi a dzsúszozást, annak tudok ajánlani kiváló minőségű présgépet. Egy szó mint száz: érdemes beruházni.

6. 80 % zöldség + zöldlevelű és 20 % gyümölcs

A legjobb, ha a lé összetétele a fentiek szerint alakul. Mindig kell a lébe zöldlevelűt tenni. Enélkül a vércukorszintünk, ha hosszabb időn keresztül csináljuk, az egekben lesz.  Minden sarkon az uborka, sárgarépa, zellerszár, cékla, tökfélék és még sorolhatnám mennyi zöldség mosolyog ránk. Most van az az időszak, amikor igazán roskadoznak a piacok standjai a zöldségektől, gyümölcsöktől. Együk, igyuk belőlük magunkat degeszre.

Hoztam egy zöldlevelű – listát. Ezekből bátran választhatsz kedvedre: 

  • spenót,
  • bok choy,
  • petrezselyem,
  • zöld kelkáposzta,
  • káposzta,
  • bazsalikom,
  • menta,
  • rukkola,
  • madársaláta,
  • zöldleveles saláta,
  • fehérrépa zöldje,
  • mángold,
  • fodros kel,
  • sárgarépa zöldje,
  • vöröslevelű saláta, 
  • édeskömény zöldje,
  • római saláta,
  • retek zöldje

 

7. Unalmassá válik a dzsúsz ivás

Miután kezd megkopni az izgalom és az újdonság fénye, és a motivációd sem áll már olyan erős lábakon, unalmassá válhat az egész procedúra. Legnagyobb részt a kreativitás hiánya okozza ezt. Ennek viszont van gyógy – szere. Legalább 10 különböző dzsúsz recepttel érdemes belevágni a folyamatba. 10 különböző,  teljesen más ízvilággal sokkal könnyebb véghez vinni a folyamatot.  Emellett nagyon fontos az a környezet, ahol készíted ezeket a leveket. Legyen nyugalom körülötted, legyen időd elkészíteni, feldíszíteni, meginni a dzsúszokat. Teremts alkalmat, tedd ünneppé a tisztulási rituálédat. 

Tapasztalni fogod, hogy a dzsúsz ivás nem csak a levekről szól. Sőt, ahogy haladsz előre az időben, észreveszed, hogy sokkal inkább a szokásaid megváltoztatásáról szól. Érzékenyebb leszel, szebbnek látod a világot, könnyebben felfedezed a jóságot, könnyebben kapcsolódsz a körülötted lévőkkel. Lágyabb, finomabb leszel. Emellett önbizalmat ad, magabiztosabbá, határozottabbá válsz.

Következő írásomban folytatom a most megkezdett gondolatsort a dzsúszokról.

Ha megtisztelsz bizalmaddal és hozzám fordulsz étrendi, életviteli tanácsért, biztos lehetsz benne, hogy szívemmel – lelkemmel azon leszek, hogy kialakuljon (folytatódjon) Benned a nyers ételek iránti szeretet.

Személyre szabottan vállalom:

  • 3 / 7 / 21 / 30 napos nyers étrendmenü vagy turmix/léböjt menü írását.
  • ha csak ki szeretnéd próbálni, vagy hosszabb időt szentelnél ennek a gyógyító étrendnek, keress meg bátran.

Köszönöm a figyelmed. Gyönyörű napot kívánok Neked

Polyák Ági

Okleveles nyers étrend szakértő, Lélekoldás 

Facebook csoport: My Raw Green Kitchen 

mlovesource@gmail.com

06 30 685 1885

E cikkben közzétett tartalom kizárólag tájékoztatásul szolgál, nem helyettesíti az orvost, orvosi kezelést vagy bármilyen előírást. A benne található információk sem tekinthetők tanácsadásnak, gyógyításnak, terápiának. Ne hagyd figyelmen kívül szakember tanácsát! Ezek az én tapasztalataim. Nem kérem Tőled, hogy hagyd abba az orvosi / pszichológusi kezelést és / vagy a gyógyszerek szedését. Sőt, ha több oldalról támogatunk egy folyamatot, még jobb eredményt lehet elérni. Csak saját felelősségre csináld!

2021.06.15.

 

 

 

Szerző:
Polyák Ági
Szólj hozzá Te is

A cikk szerzője:

Polyák Ági

Nyers vegán táplálkozási szakértő, lélekgyógyász és Theta Healing tanácsadó

Please note

This is a widgetized sidebar area and you can place any widget here, as you would with the classic WordPress sidebar.